Диагностический тест для определения уровня владения английским языком учеников 5 класса.
методическая разработка (5 класс) по теме

Мозжухина Наталия Борисовна

Этот диагностический тест был разработан для определения уровня владения английским языком учеников 5 класса. В результате тестирования учащиеся были поделены на три группы соответсвенно своему уровню. Это позволило создать для каждой группы учащихся свою индивилуальную рабочию программу.

Диагностический тест составлялся с учетом требования ФГОС и на основе серии УМК "Английский язык. BRILLIANT" авторы Ю.А. Комарова, И.В.Ларионова, Ж.Перретт.

Тест имеет два варианта и проверяет учащихся по трем видам речевой деятельности: чтение, лексика и грамматика, письмо.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Тест по английскому языку 5 класс. I вариант

Часть I . Чтение

Задание 1.

Что делать: Выбрать какое из следующих утверждений соответствует тексту.

Как делать: прочитай текст. Прочитай предложения после текста. Верное утверждение отметь словом – True, не соответствующие тексту словом – False.Не забудь внести свои ответы в бланк.

Hello. I’m Karen from the UK. I’m 10. I live in England in small seaside town Woodingdean, near Brighton. It’s great for a holiday! There is a harbor and fishing port. There are Italian cafes near the harbor where you can eat and drink cappuccino watching the sailing boats and the large yachts. It takes only 15 –minute direct bus journey to get to the center of Brighton. There are lots of shops and shopping malls. There’s also a large beach. You can swim and sunbathing. You can watch sea birds on the beach and take beautiful photographs. My favorite birds are eagles because they’re strong, clever and nice. Near the town there are some large hills and beautiful white cliffs. You can walk in the hills but you can’t ride bikes. There is the Palace Pier in Brighton. From here there are several trains that run to Gatwick Airport and to Victoria train station.

Пример:   0. Karen is 10.             True /   False

  1. Karen is from a big seaside town Woodingdean.        True  /   False
  2. Woodingdean and Brighton is good for holiday.        True  /   False
  3. There are fishing boats in Woodingdean harbor.       True  /  False
  4. The hills and white cliffs are small near town.             True  /  False
  5. You can’t ride bikes in Brighton.                                     True  /  False
  6. You can watch whales on the beach.                             True  /  False
  7. Near harbor there are Italian cafes.                               True  /  False
  8. Some trains run to Heathrow Airport.                           True  /  False

Задание 2.

Что делать:  Найди заголовок к каждому из представленных текстов.

Как делать: прочитай каждый отрывок, который описывает какое-то животное. Найди подходящее описанию название.  Впиши его в бланк ответов. Внимание! Заголовков больше, чем текстов.

  1. Lions     B. Monkey      C. Cow     D. Giraffes     E. Cats      F. Crocodiles      G. Gorilla

Пример:   0. [  A   ]    The first animal usually lives in Africa in families. They are quite big. They’ve got brown or yellow fur and long tails. Their teeth are big and sharp. They catch other animals and eat them.

  1. [      ]   The second animal lives in Africa in forest and on the mountains. These animals are big and very strong and have black fur. They live in families and they are very intelligent. They never eat meat.
  2. [     ] You find the third animal everywhere. It’s got four legs and long tail. It can be different colours. It’s sometime black, white and brown. It likes grass and gives milk.
  3. [      ] The fourth animal lives in Africa. These animals have got brown, orange and white skin. They eat grass and leaves. They are famous because their long necks and because they are very tall.
  4. [      ] The fifth animal isn’t wild. People usually have these animals as pets at their homes. They can be different colours and different size. They are very good hunters. They usually catch mice. Their favorite food is meat, fish and milk.

Часть II.  Грамматика и лексика

Задание 1

Что делать: Найди ошибку в каждом предложении.

Как делать: Прочитай предложения 1-5. Найди одну ошибку в каждом предложении. В бланк ответов перепиши предложение без ошибки.

Пример: 0.  The plane is flying under the house.                        0. The plane is flying over the house.

  1. Did you clean the bedroom? Yes, I do.                 1._______________________________
  2. In Italy it were sunny.                                            2.________________________________
  3. You mustn’t cross the street at a green light.        3.________________________________
  4. There is two swings.                                              4.________________________________
  5. Do Otto drive a car?                                               5.________________________________

Задание 2

Что делать: Составь предложение или вопрос из предложенных слов.

Как делать: Поставь слова в правильном порядке так, чтобы получилось предложение (или вопрос) Перепиши получившуюся конструкцию в бланк ответов. Не забудь первое слово написать с заглавной буквы.

Пример: 0. Birds fly can?                                                     0. Can birds fly?

  1. Denzil climbing is the window out of?        1. ____________________________________
  2. On play the swings the children.                  2._____________________________________
  3. Behind the picture the secret door is.           3._____________________________________
  4. For breakfast would what you like today?   4._____________________________________
  5. Shout in the classroom may pupils?             5.____________________________________ _

Задание 3

Что делать: Выбери слово подходящее по смыслу и грамматике.

Как делать: Прочитай текст и предложенные  слова для каждого пропуска. Выбери подходящее по смыслу и грамматически. Не забудь вписать выбранное слово в бланк ответов.  

I am a (0)  C_. Every morning I  (1)_______at half past five. I get dressed then I  (2)_______ breakfast. Then I give my goats and cows some (3)__________ . They (4)_________ a lot of water. At 2 o’clock I (5) _____my tractor. I like to (6)_________ to a restaurant with my friends every Saturday. My favorite food is (7)________ . I (8)___________ go to sleep early.  

Tomorrow my son (9)______ have a birthday.  He  will  be 5 years . We (10) _________a birthday party. I have a special (11)________ for him. It is a puppy with two  big blue (12)________and short tail.

  1. A. Pilot            B.  doctor          C.   farmer
  2. A. Swim          B.   get up         C.  got up
  3. A. Have           B.   will have     C.  had
  4. A. Foods          B.  food             C.  dance
  5. A. Will drink   B.  drink             C.  drank
  6. A. Driving        B. drive              C.  drove
  7. A. Go               B.   fly                C.    went
  8. A. Clown          B.  pizza        C.  playground
  9. A. Always        B.  never         C.  medicine
  10. A. Won’t          B.   will           C. can
  11. A. Have            B.  must          C.   will have
  12. A. Present         B. ghost          C.  frog
  13. A. Legs             B. eyes            C.  nose

Задание 4

Что делать: Составь мини-диалоги для Анны и Боба.

Как делать: прочитай фразы 1-5. Подбери к каждой фразе ответную реплику из рамки, поставив нужную букву в бланк ответов. Будь внимателен ответных реплик больше чем диалогов!

Пример:  0.  Ann: How are you?

                        Bob: [ D ] Fine, thanks.        

  1. Ann: Nice to meet you!  

Bob: [    ]________________

  1. Ann:  May I come in?

Bob: [    ] ________________

  1. Ann: Thank you.

Bob: [    ] ________________

  1. Ann: See you tomorrow.

Bob: [    ] ________________

  1. Ann: Let’s go to the cinema!

Bob: [    ] _________________

Бланк ответов

Часть I  Чтение

Задание 1

1

2

3

4

5

6

7

8

Задание 2

1

2

3

4

Часть II       Грамматика и лексика

Задание 1

1

2

3

4

5

Задание 2

1

2

3

4

5

Задание 3

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Задание 4

1

2

3

4

5

Часть III   Письмо.

Задание 1

Что делать: Заполни библиотечную карточку на свое имя.

Как делать: Внимательно прочитай заголовки карточки. Заполни соответствующие номера в бланке ответов.  Пиши разборчиво, печатными буквами.



Предварительный просмотр:

Тест по английскому языку 5 класс. II вариант

Часть I . Чтение

Задание 1.

Что делать: Выбрать какое из следующих утверждений соответствует тексту.

Как делать: прочитай текст. Прочитай предложения после текста. Верное утверждение отметь словом – True, не соответствующие тексту словом – False.Не забудь внести свои ответы в бланк.

Hello. I’m Jack from the UK. I’m 12. I live in England in a big seaside city Portsmouth, near Southampton. It’s great for a holiday! There is a harbor and fishing port. There are French and Italian cafes near the harbor where you can eat spaghetti and drink cappuccino or a cup of tea watching the sailing boats and the large yachts. It takes only 30 –minute direct bus journey to get to the center of Southampton. There are lots of shops and shopping malls. There’s also a large beach. You can swim and sunbathing. You can watch sea birds on the beach and take beautiful photographs. My favorite birds are seagulls because they’re strong, clever and nice. Near the city there are some large hills and beautiful white cliffs. You can walk in the hills but you can’t ride bikes. There is the Cathedral  in Portsmouth. From here there are several trains that run to London Waterloo Station.

Пример:   0. Karen is 10.             True /   False

  1. Jack is from a big seaside town Woodingdean.          True  /   False
  2. Portsmouth  is good for holiday.                                 True  /   False
  3. There are fishing boats in Portsmouth harbor.             True  /  False
  4. The hills and white cliffs are small near city.             True  /  False
  5. You can’t ride bikes in Portsmouth.                              True  /  False
  6. You can watch whales on the beach.                             True  /  False
  7. Near harbor there are Italian and French cafes.             True  /  False
  8. Some trains run to Heathrow Airport.                           True  /  False

Задание 2.

Что делать:  Найди заголовок к каждому из представленных текстов.

Как делать: прочитай каждый отрывок, который описывает какое-то животное. Найди подходящее описанию название.  Впиши его в бланк ответов. Внимание! Заголовков больше, чем текстов.

  1. Lions     B. Monkey      C. Cow     D. Giraffes     E. Cats      F. Crocodiles      G. Gorilla

Пример:   0. [  E   ] The first animal isn’t wild. People usually have these animals as pets at their homes. They can be different colours and different size. They are very good hunters. They usually catch mice. Their favorite food is meat, fish and milk

  1.   [      ]   The second animal lives in Africa in forest and on the mountains. These animals are big and very strong and have black fur. They live in families and they are very intelligent. They never eat meat.
  2. [     ] You find the third animal everywhere. It’s got four legs and long tail. It can be different colours. It’s sometime black, white and brown. It likes grass and gives milk.
  3. [      ] The fourth animal lives in Africa. These animals have got brown, orange and white skin. They eat grass and leaves. They are famous because their long necks and because they are very tall..
  4. [        ]    The fifth animal usually lives in Africa in families. They are quite big. They’ve got brown or yellow fur and long tails. Their teeth are big and sharp. They catch other animals and eat them.

Часть II.  Грамматика и лексика

Задание 1

Что делать: Найди ошибку в каждом предложении.

Как делать: Прочитай предложения 1-5. Найди одну ошибку в каждом предложении. В бланк ответов перепиши предложение без ошибки.

Пример: 0.  The plane is flying under the house.                        0. The plane is flying over the house.

  1. Did you clean the bedroom? Yes, I do.                 1._______________________________
  2. In France it were sunny.                                        2.________________________________
  3. You must cross the street at red light.                   3.________________________________
  4. There are one swing near the house.                     4.________________________________
  5. Do Otto drive a car?                                              5.________________________________

Задание 2

Что делать: Составь предложение или вопрос из предложенных слов.

Как делать: Поставь слова в правильном порядке так, чтобы получилось предложение (или вопрос) Перепиши получившуюся конструкцию в бланк ответов. Не забудь первое слово написать с заглавной буквы.

Пример: 0. Birds fly can?                                                     0. Can birds fly?

  1.  Behind the picture the secret door is.          1. ____________________________________
  2. On play the swings the children.                  2._____________________________________
  3. For lunch  would what you like today?        3._____________________________________
  4. Shout in the classroom may pupils?             4.______________________________________
  5.  Denzil climbing is the window out of?        5.____________________________________ _

Задание 3

Что делать: Выбери слово подходящее по смыслу и грамматике.

Как делать: Прочитай текст и предложенные  слова для каждого пропуска. Выбери подходящее по смыслу и грамматически. Не забудь вписать выбранное слово в бланк ответов.  

I am a (0)  B_. Every morning I  (1)_______at half past seven. I get dressed then I  (2)_______ breakfast. Then I cook breakfast for my (3)__________ . They like sandwiches and(4)_________ an orange juice. At 2 o’clock I   (5)______my car to the hospital. I like to (6)_________ to a restaurant with my friends every Sanday. My favorite food is (7)________ . I (8)___________ go to sleep early.  

Tomorrow my daughter (9)______ have a birthday.  She  will  be 10 years . We (10) _________a birthday party. I have a special (11)________ for her. It is a lovely kitten with two  big green (12)________and long  tail.

  1. A. Pilot            B.  doctor          C.   farmer
  2. A. Swim          B.   get up         C.  got up
  3. A. Have           B.   will have     C.  had
  4. A. Family         B.  food             C.  dance
  5. A. Will drink   B.  drink             C.  drank
  6. A. Driving        B. drive              C.  drove
  7. A. Go               B.   fly                C.    went
  8. A. Clown          B.  pizza        C.  playground
  9. A. Always        B.  never         C.  medicine
  10. A. Won’t          B.   will           C. can
  11. A. Have            B.  must          C.   will have
  12. A. Present         B. ghost          C.  frog
  13. A. Legs             B. eyes            C.  nose

Задание 4

Что делать: Составь мини-диалоги для Анны и Боба.

Как делать: прочитай фразы 1-5. Подбери к каждой фразе ответную реплику из рамки, поставив нужную букву в бланк ответов. Будь внимателен ответных реплик больше чем диалогов!

Пример:  0.  Ann: How are you?

                      Bob: [ D ] Fine, thanks.        

  1. Ann:  I’m sorry, I’m late. May I come in?

Bob: [    ] ________________

  1. Ann: Thank you very much.

Bob: [    ] ________________

  1. Ann: See you tomorrow.

Bob: [    ] ________________

  1. Ann: Let’s go to the cinema!

Bob: [    ] _________________

  1. Ann: Nice to meet you!  

Bob: [    ]________________

Бланк ответов

Часть I  Чтение

Задание 1

1

2

3

4

5

6

7

8

Задание 2

1

2

3

4

Часть II       Грамматика и лексика

Задание 1

1

2

3

4

5

Задание 2

1

2

3

4

5

Задание 3

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Задание 4

1

2

3

4

5

Часть III   Письмо.

Задание 1

Что делать: Заполни библиотечную карточку на свое имя.

Как делать: Внимательно прочитай заголовки карточки. Заполни соответствующие номера в бланке ответов.  Пиши разборчиво, печатными буквами.



Предварительный просмотр:

Ключи к диагностическому тесту 5 класс.

Часть I  Чтение

Задание 1

1

2

3

4

5

6

7

8

False

True

True

False

False

False

True

False

Задание 2

1

2

3

4

G

C

D

E

Часть II       Грамматика и лексика

Задание 1

1

Yes, I did.

2

It is sunny.  / It was sunny.

3

You may cross the street at a green light.

4

There are two swings.

5

Does Otto drive a car?

Задание 2

1

Is Denzil climbing out of the window?

2

The children play on the swings.

3

The secret door is behind the picture.

4

What would you like for breakfast today?

5

May pupils shout in the classroom?

Задание 3

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

B

A

B

B

B

A

B

A

B

C

A

B

Задание 4

1

2

3

4

5

G

C

B

E

A

Часть III   Письмо.

Задание 1

Что делать: Заполни библиотечную карточку на свое имя.

Как делать: Внимательно прочитай заголовки карточки. Заполни соответствующие номера в бланке ответов.  Пиши разборчиво, печатными буквами.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тест на определения уровня владения английским языком.

Тест на определения уровня владения английским языком. Ответы прилагаются....

Тест на определения уровня владения английским языком.

Тест на определения уровня владения английским языком. Ответы прилагаются....

Тест на определение уровня владения языком.

Данный тест поможет определить каким уровнем языка владеет учащийся....

«Мотивирование независимого мониторинга уровня владения английским языком»

Материал конференции "Особенности интеграции общеевропейской системы мониторинга уровня владения иностранным языком в российское образовательное пространство"  Презентация "включает анализ ситуац...

Доклад "Обучение грамматическим навыкам в формате ОГЭ детей с недостаточным уровнем владения английским языком (при 3 часовой нагрузке в неделю)"

  Будучи учителем английского языка – предмета, безусловно, приоритетного в современной школе, осознаю большую ответственность за знания моих учеников. Постоянно растущие требования ...

Таблица-определитель уровня владения английским языком

Таблица-определитель уровня владения английским языком и соответствие баллов в системах CEFR, TOEFL, IELTS и Cambridge ExamsВ зависимости от объема знаний и речевых навыков, изучающие иностранный язык...

Оценка навыков и умений говорения на уровне владения английским языком С1 с применением метода дебатов

Несмотря на масштабное увеличение спроса на изучение английского языка в последнее время, среди множества статей, посвященных дебатам как интерактивному методу обучения иностранным языкам, мы не нашли...