Итоговый урок-проект по английскому языку в 6 классе по теме « Добро пожаловать в Анапу"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

Шадян Диана Кароевна

Итоговый урок-проект в 6 классе по теме « Добро пожаловать в Анапу" является заключительным этапом работы над проектом. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon itogovyy_urok.doc1005.5 КБ

Предварительный просмотр:

Итоговый урок-проект в 6 классе по теме « Добро пожаловать в Анапу».

Цели урока:

познавательный аспект-увеличение объёма знаний о родном городе

развивающий аспект-развитие творческих способностей учащихся , способности к сравнению и сопоставлению полученных знаний, способности логически излагать.

учебный аспект-развитие речевых умений.

Задачи урока:

-совершенствование речевых умений

-совершенствование умений аудировать с целью извлечения необходимой информации

-совершенствование умений читать текст с детальным пониманием

-обобщение и систематизация полученных знаний

Оборудование урока: мультимедийный проектор для презентаций, стенд « Добро пожаловать в Анапу».

                                                     Ход урока

I.Начало урока. Приветствие, постановка цели.

Teacher(T):Good morning , dear children. Today we have an unusual lesson” Welcome to Anapa. Every year a lot of people visit Anapa. Our town is fantastic! Imagine, that our guests are from different foreign countries. Try to persuade them to visit our native town

II.Речевая подготовка(Проводится в режиме T>P1,P2,P3…)

There are many different reasons for travelling to Anapa. Try to name some of them

Учащиеся заполняют « Word Web».

                                                   

             

Why travel to Anapa?

 -to learn about ancient history

 -to see beautiful countryside

 -to visit new placas

 -to go swimming and sunbathe

 -to meet people

 -to buy souvenirs

 - to take part in celebrations/special occasion

T. What is the best way to see Anapa? This question as well as many others you would probably keep in mind if you decided to to visit it. Advise your friends about some ways of travtlling to Anapa .

Pupil1(P 1)I’d like to recommend you travelling by …(ship, car….) because…

P2             You would travel on foot.

III  Основная часть урока. Презентация проектов. Примерный текст проектов.

T.Now let’s show your projects

Project1 “The history of Anapa”.Anapa is an ancient town. It was founded 25 centuries ago.In ancient times it was called Gorgippia. .Now it is a museum. A lot of interesting artifacts were excavated in ancient town: jewelleries, plates ,knives etc.” Russian Gates” is situated in the centre of Anapa.It is the eastern gate of the Turkish fortress, which is kept as a memory of brave Russian soldiers.It was named Russian in 1828.

Project 2” Anapa is a health resort” Anapa is a famous children resort. People from different places come here to spend their holidays.Anapa is famous for its sandy beaches, mild climate, clean air. People swim in the sea, sunbathe and breathe fresh air . There are a lot of sanatoriums in Anapa.They offer wide range of services to overcome some illnesses.

Project 3 “Monuments of Anapa ” There are a lot of monuments in Anapa in honour of heroes who gave their lifes to protect our motherland.

Project 4.” Trading centres. Schools. Universities.

Anapa is also a great trading centre. There are a lot of shops in it.They offer a great many of goods and services.Our gymnasium Avrora, colleges and universities.

Project 5.”Entertainment”. Pubs,cafes, Kinoshok, Town theatre.

Project 6 “The Bolshoi Utrish”

Famous for, unique microclimate, natural conditions,the Dolphinarium, juniper trees.

IV.Чтение текста с целью детального понимания

Let’s read the text very attentively.Try to get as much information as possible.

                                                                    Living in the city

Living in the city has both advantages and disadvantages. On the plus side, it is often easier to find work, and there is usually a choice of public transport, so you don’t need to own a car. Also there are a lot of interesting things to do and places to see. For example, you can eat in good restaurants, visit museums, and go to the theatre or to concerts. What is more, if you want to relax, you can usually find a park where you can feed the ducks or just sit on a bench and read a book. All in all, city life is full of bustle and variety and you need never feel bored.

However, for every plus there is a minus. For one thing, you might have a job, but unless it is very well-paid, you will not be able to afford many of the things that there are to do, because living in a city is often very expensive. It is particularly difficult to find good, cheap accommodation. What is more, public transport is sometimes crowded and dirty, particularly in the rush hour, and even the parks can become very crowded, especially on Sundays when it seems that every city-dweller is looking for some open space and green grass. Last of all, despite all the crowds, it is still possible to feel very lonely in a city.

In conclusion, I think that city life can be particularly appealing to young people, who like the excitement of the city and don’t mind the noise and pollution. However, many people, when they get older, and particularly when they have young children, often prefer the peace and fresh air of the countryside.

T.What is the main idea of the text?

  What are advantages and disadvantages of living in the city?

 Would you like to live in the city?

V.Заполнение таблицы.Учащиеся заполняют таблицу,сравнивая достоинства и недостатки жизни в большом городе.

 

T.Let’s complete the list about advantages and disadvantages of living in the city.

Advantages

Disadvantages


                           

VI. Аудирование с целью извлечения конкретной информации .

T.Now let’s find the treasure. I bury  the treasure in Anapa. Each of your group will have a map,follow the instructions and find the treasure.    

VI  Заключительный этап. Подведение итогов.

                       


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Программа факультативного курса по английскому языку для 8 классов по теме "Добро пожаловать в Великобританию и Америку".

Программа факультативного курса рассчитана на 34 часа в год, то есть по 1 часу в неделю. данный факультативный курс предполагает ознакомить учащихся с повседневной жизнью Великобритании и Америки, не...

конспект урока английского языка для 8 класса по теме "Добро пожаловать в Великобританию" по УМК В.П. Кузовлева

Тип урока: урок введения лексических единиц и речевых оборотов. Цели урока: Социокультурный аспект:- знакомство с понятиями и реалиями ( the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, ...

Итоговый урок-проект в 6 классе по теме « Добро пожаловать в Анапу"

Итоговый урок -проект является заключительным этапом работы над проектом....

Открытый урок в 6 классе по теме «Добро пожаловать в Великобританию»

Открытый урок по учебнику М.З. Биболетовой, О.А. Денисенко «Enjoy English», 6 класс (ФГОС) Тип урока: представление нового материалаФормы работы: фронтальная, индивидуальная, парная, групповая...

Методическая разработка урока английского языка во 2 классе на тему "Добро пожаловать в наш театр"

Данная разработка урока соответствует организации деятельностного подхода в соответствии с требованиями ФГОС. Урок позволяет использовать здоровьесберегающие технологии, предупреждать переутомление, с...

Урок английского языка в 6 классе по теме "Добро пожаловать в Великобританию"

В данной методической разработке представлен план урока актуализации знаний по теме: «Добро пожаловать в Великобританию». Структура и содержание урока соответствуют требованиям ФГОС....

Технологическая карта урока немецкого языка, 7 класс. по теме "Добро пожаловать в немецкие города!"

Урок немецкого языка в 7 классе "Добро пожаловать в немецкие города!"...