урок по системно -деятельностному подходу
план-конспект урока (3 класс) по теме

тема; Тексттердин будумдери

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 3kl_teksttin_budumderi.docx21.67 КБ

Предварительный просмотр:

Предмет: алтай тил

Класс: 3

Тема:  «Тексттин будумдери»

Предметный турулталар: 1. текст деп теманы улалтып, , олордын будумдериле таныштырары, эрмек ле текстти ылгаштырып билерине уредери

2. текстке бажалык таап, тос шуултезин, темазын таап билерине, абзацтарын таап билерине темиктирери

3. мош агаш – алтай калыктын эрjинелу агажы, онын учурын билип чеберлеп jурерине таскадары

Метапредметный турулталар:

Личностный ТУЭ – уредуге jакшы куун – позициялу болорына темиктирери

Коммуникативный ТУЭ – уредучинин сурагына каруу берип, омо, омо  иште туружары

Регулятивный ТУЭ – уроктын темазын айдарына, шуурине, ижин бааларына темиктирери

Jаны билгирлер алар ТУЭ – мош крегинде башка – башка jетирулер билип алары

Уроктын будуми: билгирлер теренжидер

Уроктын jепсели: карточкалар, улеер материал, jуруктар, проектор, компьютер

Уроктын одотон аайы:

Уроктын этаптары

Уредучинин ижи

Уренчиктердин ижи

  1. Урокко мотивация берери

- эзендежери, урокко беленин корори

II . Билгирлерин актуализировать эдери

- Ол урокто уренгенисти эске алып, текст дегени не айдып беригер.

- Jакшы, эмди мен эрмектер кычырарым, слер текст болор бо,  эрмектер бе айдыгар. Текст эмес болзо,  текст болор эдип кубултыгар.

1. Чуйдын jолы Монолдын jерине jетире чойилет. Чуйдын чолинде тарбагандар бар.

- Ненин учун текст эмес?

ээжини айдадылар

учурыла эки башка эрмек, шуулте улалбай jат

Ол jолло Монолго, Кыдатка  кош тарткылайт деп эрмекти кошсо текст боло берер.

III Уроктын амадузын тургузары

- Сурак: Тексттер болинер бе?

- Бис  нени  уренерис деп сананадыгар?

Слердин алдыгарда уч текст: кычырып, туней бе, башказын табыгар

1.Бистин jуртты эбире мош озот. Моштин ийнелеринин узуны он бир сантиметр. Айу, тарал моштин кузугыла азыранат.

2. Озодо кижи таралды кузук кандый буткен коруп келзин деп ийген. Тарал кузуктан тойо jийле, не де бутпеген деп айдыптыр.

3. Мош – алтай албатынын байлу агажы. Онын учун оны чеберлеер керек. 

1текстте – мошти jурап jат, тыш – будумин

2 текстте- куучындап jат, чорчок, куучын аайлу

3 текст – jартап, шууп jат, онын учун деп сос туштайт

IV. Амадуны будурери

- Кем шуултен схемала коргузип берер куунду?

- Jакшы. Мош керегинде слер нени билеригер? Г. И. Чорос – Гуркиннин «Кан – Алтай» деп jуругында мош jуралган.

- Jурамал будумду текстти бойыгарга бичип алыгар

Уренчик доскодо коргузет

Текст

Jурамал    

                   Jетиру    шууген

Мош – байлу агаш, ол алтай калыктын ургулjикке jоголбой jурери

Амыраар ой

Салкын jузиске согот, согот

Моштор jайканат, jайканат.

Салкын араай, араай,

Моштор бийик, бийик.

jайканган агаштардын кыймыгузын коргузедилер

V. Коргузуле билгирлерди алары

- бук 11 таскаду 13- текстти кычырып ийигер.

- Канайда бажалыктарга jараар?

- Тос шуултези кандый болор? Не керегинде?

Будумиле кандый текст болор?

Москва

Неден улам Москва деп адалган?

Шууген учурлу текст

VI. Билгирлерди быжулаары

- Эмди ондогонысты коруп, кажы ла вариантка тема берилер, слер ол темага 3 эрмектен турган текст туургузып, бажалыктап, будуми кандый jартап берер учурлу

Iвариант- тема: телефон

II вариант – тема: компьютер

текстти тургузып, jартап jадылар, бой – бойынын jастыраларын тузедедилер

VII. Уроктын турултазы

- Тексттер будумдериле канайда болинет?

- Канайда ылгаштырар? Темдектери?

шуултелерин айдат

VIII. Рефлексия

- «Jедимнин кунликтерин ачып, урок туркунына ижигерди баалап, темдектеп ийигер.

+ - тургузадылар

IX. Айылдын ижи

бук 15 таскаду 18

- Ижигер учун быйан, балдар!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок по системно- деятельностному подходу в 1 классе в условиях ФГОС

     Общая цель обучения - формирование ведущей для этого возраста деятельности. Цель педагогов начальной школы - не просто научить ученика, а научить его учить самого себя, т.е....

Разработка урока в системно-деятельностном подходе по ФГОС

Данная творческая разработка по русскому языку УМК «Школа России» в 1-ом классе по теме: «Деление слов на слоги» в системно-деятельностном подходе позволяет  развивать различные УУД.·...

Урок в системно-деятельностном подходе

Урок в системно-деятельностном подходе (ФГОС)...

урок по системно -деятельностному подходу

урок Баштаачы ла айдылаачы...

Современные требования к уроку при системно-деятельностном подходе

Презентация для педагогов начальных классов, которые работают по ФГОС....

анализ урока в системно-деятельностном подходе

В помощь учителю предлагаю схему анализа урока в рамках деятельностного подхода и диагностическая карта урока по критериям и показателям СДП...