Праздник "The ABC party"
методическая разработка по иностранному языку (4 класс) по теме

 Оксана Павловна Лихоманова

Праздник игра для детей начальной школы. Составлено на основе книги для учителя  М.З.Биболетова.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon abc_party.doc47.5 КБ

Предварительный просмотр:

Сценарий праздника «The ABC Party”

Цель праздника: вспомнить и повторить буквы английского алфавита.

Оборудование: Карточки с буквами алфавита, костюмы для инсценировок, магнитофон, кассеты с записями песен.

Ход занятия

Teacher:   Good morning, dear boys and girls. Welcome to our ABC party! There are a lot of us.

                And who is coming?

Буква А:        Hello. I am the letter A. A is for Alphabet and for ABC. Can you say the

                alphabet  from A to Z?

Children:        Yes, we can.

Буква А:        Let's sing the Alphabet song.

                (дети поют песню про алфавит)

Буква А:        Do you know how many letters there are in the English Alphabet?

Children:        There are twenty six letters.

Teacher:        And now our children will recite the poems about the Letter A and her friends.

Ученик 1.        A is for Apples and Apple-trees.

                You can see apples on apple-trees.

Ученик 2:        B is for books and for Bookcase.

                I have many books in my bookcase.

Ученик 3:        C is for cat. My cat is grey,

                And with me it likes to play.

Ученик 4:        D is for Dog and for Doggy.

                I have dog, not doggy.

Ученик 5:        E for Eight and for eleven

                How much is eight to eleven?

Teacher:        Can you count? How much is eleven plus eight?

Children:        Eleven plus eight is nineteen.

(Входит буква F)

Буква F:        Flowers here, flowers there

                Flowers, flowers everywhere.

Teacher:        Who are you?

Буква F:        I am the letter F. F is for flowers; red and blue,

                White and yellow and rosy too

Teacher:        But I think, F for family.

                Let’s sing a song about our family.

(Дети исполняют песенку о семье, затем входят G, H)

Буква G:        Look at me! I am the letter G.

                G is for girl and also for garden.

Буква H:        I am the letter H. H is for hand. I have two hands.

(Хлопает в ладоши, дети исполняют песенку Clap your hands together).

Буква H:        How many hands has a boy, say?

                How many hands for work and play?

                How many hands has a girl, say?

                How many hands for work and play?

Children:        Two

Teacher:        Sweet, apples, ice-cream.

(Входят буквы I, J, K, L, M.)

Буква I:        Ice-cream start with the letter I,

                But I think, I is for I.

                I am a boy, and I am ten.

                I like to play with my brother Sam.

Буква J:        J is for jam. This is an apple jam.

                Jimmy likes it and so does Sam.

Буква K:        K is for Kate. Kate has a kite.

                It is little and it is white.

                My kite is white, my kite is light.

                My kite is in the sky.

                Now left, now right.

                We fly the kite,

                We fly it, you and I.

Буква L:        I see a big yellow lion, a big yellow lion.

                What a big yellow lion!

                What a lion, what a lion!

                L is for lions.

Буква M:        I am the letter M.

                M is for a mouse. (надевает маску мыши)

                Инсценировка стихотворения:

        Cat:        Little mouse, little mouse,

                Where is your house?

        Mouse: Little cat, little cat, I have no flat,

                 I am a poor mouse, I have no house.

        Cat:        Little mouse, little mouse,

                Come into my house!

        Mouse: Little cat, little cat

                 I do not do that,

                 You want to eat me!

(Кошка и мышка уходят. На смену им выходят буквы N и O).

Буква N:        N is for numbers.

                N is for nine, ninety and ninety-nine.

                Children, how much is ninety and nine?

Children:        Ninety-nine.

Буква O:        O is for one. One and two is three.

                Three little cat are in a tree.

                Let’s count all together! Will you stand up, please?

(Ученики встают и рассказывают стихотворение хором)

Children:        One, one, one, little dogs run.

                Two, two, two, cats see you.

                Three, three, three, bids in a tree.

                Four, four, four, toys on the floor.

(Выходят буквы P и Q).

Буква P:        I am the letter P.

                P is for pencils. With them I can draw:

                A red pen, a green tree or a blue door.

                P is for picture. In it you can see

                A car or a bus, a street or a tree.

Буква Q:        I am the letter Q.

                Q is for questions: How are you?

                Let’s play the game “Taking steps”.

(Ученики, желающие принять участие в соревновании, образуют 2-3 команды по 3 человека. Команды становятся на расстоянии 15 шагов от учителя. Учитель поочередно называет командам звуки английского языка, а члены команды называют слова с этими звуками. Если ученики правильно подобрали слова к определенному звуку, то команда делает шаг вперед, если ошиблись, то они остаются на месте. Выигрывает та команда, которая быстрее подошла к учителю.)

(Входят буквы R и S)

Буква R:        I am the letter R.

                R is for Brown.

                Grey and green, too.

                But not in White, Yellow or Blue.

Ученик 1:        «What is brown?”

                Asks little Ann.

                “My hat is brown”,

                Says little Dan.

Teacher:        What things can be brown (grey, green)?

Children:        Brown – a bear, a skirt, a hat, a coat, a monkey.

                Grey – a mouse, a cat, a wolf, a pencil.

                Green – a frog, a crocodile, a tree, a leaf.

Буква S:        Street begins with the letter 'S'.

                S is for street. This is my street!

Мальчик-полицейский:

                Stop! Look! Listen!

                Before you cross the street.

                Use your eyes, use your feet.

(Появляются буквы T, U, V, X, Y).

Буква T:        T is Tick and for Tock

                “Tick-Tock”, says the clock.

                What is it?

                It can tell you all the day:

                Time to sleep and time to play.

Children:        The clock.

Буква U:        U is for under, but not for at.

                “I am under the tree”, says Pat.

                Little children, come to me.

                Let us play under the tree.

Буква V:        V is for vegetables! This is the season

                When vegetables grow.

                I come to the garden

                And make water flow.

Буква W:        W is for where? When? And What? Who is in the garden and who is not?

Ученик 2:        Oh, where, oh, where

                Can our John be?

                He is not here,

                He is not here,

                Oh, where, oh, where

                Can our John be?

Ученик 3:        Here I am! It's time to play the game. Look at this ABC, and say what letters are

                missing.

     (Ученики делятся на две команды. Ведущий в течение нескольких секунд демонстрирует написанный на листе бумаги алфавит с какими-нибудь пропущенными тремя буквами. Выигрывает та команда, ребята, которой быстрее нашли пропущенные буквы).

Буква X:        X is Six. Let’s count up to six!

Children:        One, two, three, four, five, six!

Буква Y:        Y is for Yard where children play.

                They play in the yard every day.

                Our yard is your yard,

                Welcome to our yard!

                We all can play here.

                You are my good friends,

                We are your good friends,

                We are all friends here.

(Ученики исполняют песню The more we are together.)

(Входит буква Z).

Буква Z:        I'm the last letter, the letter Z.

                Z is for the Zoo. Let’s go to the Zoo.

                I like to go the Zoo. And you?

Children:        Yes!

Буква Z:        Tomorrow on Sunday we go to the Zoo.

                Tomorrow, tomorrow we go to the Zoo.

                There is a giraffe there and a zebra, too,

                A bear and a monkey and a kangaroo.

Teacher:        Now we rnow the alphabet.

Children:        We can read, we can write,

                We can speak English, too.

                We love learning English!

                And what about you?

(Учитель поздравляет детей с прошедшим английским праздником и благодарит их за активное участие).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Праздник "The ABC-Party"

Teacher 1:Good afternoon pupils and guests! Today we are celebrating the ABC- Party.(Презентация1,слайд№ 1)T 2.Good afternoon children, parents and teachers!Р.Good afternoon,Good afternoon,Good ...

Конспект открытого урока по английскому языку во 2м классе "The ABC party"

Данный урок проводился в конце первого полугодия после прохождения английского алфаквита...

материал для конкурсов к открытому уроку во 2м классе "The ABC party"

карточки с буквами алфавита и большими и маленькими буквами для конкурсов...

материал для конкурсов к открытому уроку во 2м классе "The ABC party"

карточки с буквами алфавита и большими и маленькими буквами для конкурсов...

Сценарий праздника "Прощание с алфавитом" (The ABC-party)

Сценарий праздника "Прощание с алфавитом" (The ABC-party)Оборудование: плакат с алфавитом;магнитофон; кассета к УМК Биболетовой М. З. “Enjoy English-1”; кассета “Game songs” к УМК Биболетовой М. З. “E...

Урок "ABC party"

Урок, посвященный английскому алфавиту, проводился во 2 классе после изучения всех букв. Можно проводить по любому учебнику, а также как и внеклассное мероприятие....

Внеклассное мероприятие по теме "ABC - party"

Цель:1. Проведение обобщающего повторения и контроля овладением английским алфавитом, исходным словарным запасом в игровой форме.2. Развитие речевой культуры школьников и культуры общения.3. Раз...